Από:
in.gr

Δημοσίευση: 08 Σεπ. 2015, 15:16
Νομοθεσία για κλάματα
Γιατί στην Κίνα είναι καλύτερα να σκοτώσεις κάποιον παρά να τον τραυματίσεις

Πεκίνο, Κίνα
Κάποιοι νόμοι της Κίνας είναι γνωστό εδώ και χρόνια πως μπορούν να χαρακτηριστούν από αμφιλεγόμενοι έως… απαράδεκτοι.

Ωστόσο, η αμερικανική ιστοσελίδα Slate φέρνει στο φως της δημοσιότητας έναν κινεζικό νόμο που μάλλον αποτελεί παγκόσμια πρωτοτυπία -και ταυτόχρονα, ένα νομικό όνειδος για μια χώρα που θέλει να ευαγγελίζεται πως είναι «σύγχρονη».

Η κινεζική νομοθεσία προβλέπει πως αν τραυματίσεις σοβαρά ή ακρωτηριάσεις κάποιον θα πρέπει να τον πληρώνεις για μια ζωή, αν όμως τον σκοτώσεις τότε θα πρέπει να πληρώσεις μόνο μια φορά τα έξοδα της κηδείας!

Κάπως έτσι, στους κινεζικούς δρόμους το φαινόμενο του hit-and-run (τροχαίο με εγκατάλειψη θύματος) έχει αντικατασταθεί από το φαινόμενο hit-to-kill (θανατηφόρο τροχαίο): οδηγοί που έχουν τραυματίσει πεζούς, προσπαθούν να τους… αποτελειώσουν, περνώντας από πάνω τους, προκειμένου να βεβαιωθούν πως είναι νεκροί.

Η αποζημίωση για την περίθαλψη ενός σοβαρά τραυματισμένου θύματος τροχαίου στην Κίνα είναι για μια ολόκληρη ζωή και μπορεί να ανέλθει σε πολλές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ.

Αντίθετα, η αποζημίωση για τη δολοφονία ενός ανθρώπου σε τροχαίο στην Κίνα είναι σχετικά μικρή και κυμαίνεται από 30.000 έως 50.000 δολάρια (26-45.000 ευρώ).

Μόλις καταβληθεί η αποζημίωση, το θέμα έχει τελειώσει, ενώ στον δράστη ενδέχεται να μην του απαγγελθούν κατηγορίες, καθώς επίσης ανθεί ιδιαιτέρως το φαινόμενο της δωροδοκίας αστυνομικών κι άλλων λειτουργών της δικαιοσύνης.

Όπως αναφέρει το Slate, τα δικαστήρια παρουσιάζουν μεγάλη ανοχή στις περιπτώσεις που κάποιος πατήσει επανειλημμένα το θύμα του για να γλιτώσει τα έξοδα της νοσηλείας του.

Για το λόγο αυτό και υπάρχει η λαϊκή παροιμία «είναι καλύτερα να σκοτώσεις κάποιον παρά να τον τραυματίσεις». Και τα περιστατικά είναι πολλά.

Ο δημοσιογράφος του Slate, Τζέφρι Σεντ, αναφέρει χαρακτηριστικά το περιστατικό του περασμένου Απριλίου, όταν μια γυναίκα οδηγός στη πόλη Φοσάν παρέσυρε με την πανάκριβη BMW της ένα δίχρονο κοριτσάκι.

Η γιαγιά του παιδιού φώναξε στην οδηγό να σταματήσει, εκείνη όμως άρχισε να κινείται με την όπισθεν, περνώντας ξανά και ξανά πάνω από το παιδάκι.

Κατόπιν, η νεαρή κινέζα οδηγός, που δεν είχε βγάλει ποτέ δίπλωμα, βγήκε ατάραχη από το αυτοκίνητο και ζήτησε από την οικογένεια του (νεκρού) κοριτσιού –έναντι αδράς χρηματικής αμοιβής- να πουν ψέματα πως ήταν ο άνδρας της αυτός που οδηγούσε το αυτοκίνητο.

Κι όλα αυτά συμβαίνουν σε μια αχανή χώρα όπου κυκλοφορούν πάνω από 100 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, κάθε χρόνο στις λεωφόρους και τους αυτοκινητοδρόμους της Κίνας σκοτώνονται περισσότεροι από 200.000 άνθρωποι.

Από τις αρχές του 2012 έως και το τέλος του περασμένου Απριλίου σημειώθηκαν πάνω από 104 εκατομμύρια κυκλοφοριακές παραβάσεις εξαιτίας road rage, δηλαδή των ιδιαίτερα τεταμένων νεύρων των κινέζων οδηγών.

Κωνσταντίνος Τσάβαλος

Έτσι εξηγείται ο υπερβολικά μεγάλος αριθμός τροχαίων δυστυχημάτων στην Κίνα και μου λύνεται η μεγάλη απορία γιατί οι Κινέζοι δε βοηθούν σχεδόν ποτέ σε τέτοιες περιπτώσεις. Τώρα αυτό το κράμα ασιατικού κοινωνιοκεντρισμού με πλήρη έλλειψη σεβασμού προς την ανθρώπινη ζωή και το άτομο, μεσαιωνικών αντιλήψεων περί δικαίου, σκληρών κομφουκιανικών ιεραρχικών σχέσεων της αυτοκρατορικής εποχής, στυγνής καταπίεσης από το απολιταρχικό «κομμουνιστικό κόμμα) και ανεξέλεγκτου καπιταλισμού μπορεί να θεωρηθεί πολιτισμός; Η Κίνα θα πρέπει να διανύσει αρκετό δρόμο ακόμα μέχρι να φτάσει την Ιαπωνία, την Νότια Κορέα και τις δυτικοευρωπαϊκές χώρες.
Γι’αυτό πολύ μεγάλη προσοχή στο δρόμο αν πρόκειται ποτε να ταξιδέψετε στην Κίνα!

Advertisements