Ο Κάπτεν δε γράφει τις τελευταίες μέρες στο φόρουμ. Για όσους δεν ξέρουν ποιος είναι ο Κάπτεν και ποιο το φόρουμ, η προηγούμενη πρόταση στερείται κάθε νοήματος. Για όσους όμως ξέρουν, αυτό είναι κάτι πολύ ανησυχητικό, αφού είναι ανήκουστο ο Κάπτεν να μη γράψει στο φόρουμ για πάνω από δύο μέρες ή δύο ώρες, εκτός κι αν μάλλον δεν έχει πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Τώρα όμως έχει, οπότε τι έγινε; Έπαθε τίποτα σοβαρό ο Κάπτεν; Όχι, απλώς με απέβαλαν προσωρινά.

Πρώτα όμως θα σας δώσω την προϊστορία, η οποία σας το υπόσχομαι δε θα καταλάβει περισσότερο από μία περίοδο. Είμαι γραμμένος στο ελληνικό φόρουμ των ερπετών Reptiles GREECE από της 23 Δεκεμβρίου του 2010, η οποία είναι μια κοινότητα κατόχων ερπετών όπου οι άνθρωποι ανταλλάσσουν ιδέες και βοηθούν τους νεοεισερχόμενους, και, όπως με όλα τα φόρουμ, έχει και τα καλά του, αλλά και τα κακά του. Εγώ για αρκετό καιρό αφού γράφτηκα λοιπόν δεν είχα καθόλου προβλήματα. Τα προβλήματα άρχισαν από τον Οκτώβριο του 2012, οπότε παρουσίασα τη συλλογή σπάνιων ειδών ενός κατόχου που ήταν και συνδιαχειριστής, και, από τη δημοσιογραφική μου απειρία συμπεριέλαβα λεπτομέρειες που δεν έπρεπε να δημοσιεύσω (πού ακριβώς μένει, τι λέει η κοπέλα του για τα φίδια κλπ), τις οποίες έπειτα από ένστασή του διέγραψα. Από τότε το εν λόγω άτομο αρνήθηκε να συνεργαστεί μαζί μου για τη συγγραφή κάποιων άρθρων που είχαμε κανονίσει, π.χ. το λεξικό, αλλά μετά το πρόβλημα ας πούμε ξεχάστηκε. Αργότερα, την άνοιξη του 2013, όλοι άρχισαν να με κατακρίνουν για τη δήθεν κακή φροντίδα του γκέκο μου, το οποίο είχε αδυνατίσει λίγο το χειμώνα, λέγοντας πως δεν το φροντίζω σωστά, να το δώσω πίσω σ’αυτόν που μου το έδωσε ή και χρησιμοποιώντας ακόμα και αθέμιτα μέσα όπως να επικοινωνήσουν με τη μητέρα μου για να την ειδοποιήσουν ότι δεν το φροντίζω σωστά, το οποίο δικαιολόγησε αυτός ου το είπε ότι θα το έκανε καθαρά για το καλό του ζώου. Πιστεύω ότι πράγματι κάποιοι ανησύχησαν για την υγεία του ζώου, αλλά αυτό δε σημαίνει ότι θα πρέπει να καταφύγουν και σε απειλές για να διορθωθεί το λάθος. Παρόλο που εν τέλει αποδείχθηκε ότι το πρόβλημα ήταν μηδαμινό, η ρετσινιά ότι δε φροντίζω καλά τα ζώα μου παρέμεινε για κανένα εξάμηνο ακόμα, ακόμα κι όταν έδωσα στον Αντμίν φωτογραφίες για να δει το γκέκο, και ορισμένοι που έχουν πρόβλημα για τους δικούς τους λόγους μαζί μου την διατηρούν ακόμα, παρόλο που έχω φτιάξει συλλογή με περισσότερα και δυσκολότερα είδη και όλα είναι υγιή. Από τότε λοιπόν, μετά απ’αυτές τις άνευ προηγουμένου επιθέσεις προς το πρόσωπό μου που μου άλλαξαν ευθύς την εντύπωση για την «καλοσυνάτη» κοινότητα του RG, ανέπτυξα σχέση αγάπης και μίσους με το φόρουμ. Σταμάτησα πλέον να παίρνω τόσο προσωπικά όσα λέγονταν εκεί, και για ένα διάστημα απείχα κι από το φόρουμ. Αυτό δε σημαίνει ωστόσο ότι δεν ενοχλούμαι από κακεντρεχή σχόλια. Συνέχιζα λοιπόν να γράφω σε πολλά θέματα, να δημοσιεύω άρθρα και να βοηθώ νέα μέλη. Τα προβλήματα λοιπόν, για ακόμα μια φορά, φαινομενικά ξεχάστηκαν, όμως παρέμειναν λίγοι με εμπάθειες εναντίον μου. Μπορεί να υπήρχαν κάποιες προστριβές όπως σ’όλα τα φόρουμ, αλλά ξεπερνιούνταν γρήγορα.

Το «παράπτωμα» λοιπόν που με οδήγησε στην ποινή δεν ήταν καν παράπτωμα. Το θέμα όπου εξελίχθηκε η όλη μοιραία συζήτηση είναι αυτό, απ’όπου όμως τα δημοσιεύματα εκτός θέματος αφαιρέθηκαν από τον Admin. Ήρθε λοιπόν νέο μέλος, ο οποίος ήθελε να ξεκινήσει με κάποιο ερπετό. Είχε ήδη θαλασσινά ενυδρεία υφάλου, οπότε θα μπορούσε να ξεκινήσει και με κάτι δυσκολότερο. Έτσι κι εγώ του πρότεινα λίγα ήδη, κι ένα απ’αυτά ήταν ο χονδροπύθωνας (Morelia viridis). Ο πύθωνας αυτός είναι ένα τροπικό δενδρόβιο φίδι της Ινδονησίας, της Ν. Γουινέας και της ακραίας βορειοανατολικής Αυστραλίας, το οποίο ζει σε σχετικά σταθερό κλίμα και δεν ανέχεται οπότε μεγάλες αποκλίσεις στη θερμοκρασία και στην υγρασία. Θεωρείται δύσκολο είδος, αν και υπάρχουν και δυσκολότερα από αυτό. Του πρότεινα επίσης μερικά ευκολότερα είδη, αλλά τον παρότρυνα και να ψάξει και να απευθυνθεί σε όσους τα κατέχουν ή τα εκτρέφουν (υπάρχει εκτροφέας M. viridis για παράδειγμα στο φόρουμ. Παρόλο λοιπόν που του είπα να ψάξει, ο γνωστός ας πούμε Κρις άρχισε να μου επιτίθεται ευθύς, ότι δήθεν δεν ξέρω γιατί μιλάω, πως είναι δύσκολο είδος κλπ. Πότε εγώ του είπα να πάει να το πάρει χωρίς να ψάξει; Πρότεινε επίσης τα ίδια περίπου είδη που πρότεινα κι εγώ, αλλά με τον τρόπο του επισκίασε πλήρως τη δική μου απάντηση. Υπήρχαν επίσης κι άλλοι που συμφώνησαν μαζί του συμπεριλαμβανομένων και μελών που βοήθησα στο παρελθόν, οπότε γνώριζαν ότι δεν λέω μπούρδες, αλλά και μελών που είχαν να πατήσουν πάνω από εξάμηνο στο φόρουμ. Υπήρχαν και αυτοί που συμφώνησαν επειδή δε θεώρησαν τα λεγόμενά μου παράλογα, αλλά χάθηκαν μέσα στη διαφωνία. Στη συνέχεια η συζήτηση εκτραχύνθηκε και ο Κρις άρχισε να χρησιμοποιεί τις τακτικές που δεν επιτρέπονται στην πάλη, αλά μάλλον επιτρέπονται στα φόρουμ, δηλαδή χτυπήματα κάτω από τη ζώνη. Άρχισε να φέρνει παραδείγματα από παλαιότερες διαφωνίες, από προσωπικά μηνύματα μ’αυτόν και μ’άλλα μέλη, και από υποτίθενται λήξαντα θέματα, ενώ στο τέλος, μην έχοντας άλλα να πει, άρχισε τις προσωπικές επιθέσεις του τύπου «πιστεύω πως δεν έχεις κάνει σεξ ως τώρα, get a life» κλπ, όλα αυτά ενώπιον νέου μέλους, που, ως αναμενόμενο, μάλλον φοβήθηκε και δεν ξαναέγραψε στο θέμα. Αυτό είναι πάγια τακτική του εν λόγω μέλους, όταν δηλαδή διαφωνεί με κάποιον, για να τον μειώσει μιλά με προσβητικότατο τρόπο, κι ακόμα καλύτερα αν έχει νέα μέλη μπροστά. Έτσι ο νέος θα δει ποιος φαινομενικά έχει δίκιο και θα αγνοήσει τον άλλον. Φυσικά δεν είναι παντογνώστης, και θα διορθώσει κάποιο λάθος του, αλλά αυτό το κάνει ακριβώς για να φαίνεται σωστότερος, γιατί ο κόσμος είναι καχύποπτος προς αυτούς που δείχνουν να τα ξέρουν όλα, για κάτι που κατακρίνει εμένα, επειδή απαντώ στα περισσότερα θέματα, μ’αρέσει να ψάχνω επιστημονικές πληροφορίες και να τις αναρτώ στο φόρουμ, και συχνά διορθώνω μέλη για μη σημαντικές λεπτομέρειες της δημοσίευσής τους για το καλό όλου του φόρουμ όμως, και σε καμία περίπτωση για να τους μειώσω, όπως διορθώσεις σχετικά με την ταξινόμηση ενός είδους για παράδειγμα.

Η δικαιοσύνη άργησε ν’αποδοθεί. Ο Αντμίν περίμενε μερικές μέρες μέχρι να μετακινήσει τα προβληματικά δημοσιεύματα, πιστεύω για να δει πώς θα εξελιχθεί η συζήτηση, ως μέρος του εκδημοκρατισμού του φόρουμ που πειραματίζεται. Εγώ εντωμεταξύ είχα αποσυρθεί από τη συζήτηση λίγο νωρίτερα, επειδή άκρη δε θα έβγαινε. Μόλις μετέφερε τα θέματα λοιπόν, απέδωσε και τη δικαιοσύνη, η οποία ήταν 7 ημέρες suspend για μένα, γιατί έδωσα λάθος πληροφορίες! Το χαστούκι το έφαγα στις 30 Οκτωβρίου, οπότε τώρα θα μπορώ να γράψω. Δηλαδή ο άλλος που έλεγε ότι είμαι άσχετος κι ότι δεν έχω κάνει σεξ κλπ βγήκε αλώβητος από την όλη υπόθεση. Αναμενόμενο ήταν αυτό, αφού το εν λόγω μέλος είναι και διαχειριστής και φίλος του, με το δεύτερο ίσως να οδηγεί στο πρώτο. Διαχειριστής με λίγα λόγια σημαίνει ότι μπορεί να λέει κάτι παραπάνω ατιμώρητος, και για να μην εκτεθεί θα τιμωρούνται οι υπόλοιποι. Έτσι δυστυχώς είναι αυτό το φόρουμ, ευνοιοκρατικό. Έτσι προχωράμε μπροστά, δικάζοντας σύμφωνα με τις προσωπικές μας συμπάθειες και αντιπάθειες και όχι με βάση καθολικούς κανόνες. Αν δεν είσαι φίλος τους και ανακατεύεσαι πολύ, μπορεί να μπλέξεις. Αν από την άλλη αποφεύγεις θερμές καταστάσεις, θα σου φανούν όλα ωραία και καλά, ή τουλάχιστον μόνο λίγο στραβά μερικές φορές. Κι εγώ θα μπορούσα ν’αποφύγω τη συζήτηση με΄τα από δύο δημοσιεύσεις, αλλά είναι αδύνατο να έχω το φουσκωτό να με βρίζει και να μην απαντώ. Επίσης ήταν η πρώτη φορά που εξέθεσα δημοσίως τις απόψεις μου περί ευνοιοκρατίας, διαφθοράς κλπ. Και είδα το αποτέλεσμα. Παρόλα αυτά ελπίζω σε κάτι καλύτερο, και φοβάμαι πολύ ότι αν δεν έρθει κάτι καλύτερο οι ομάδες του Facebook, οι οποίες ήδη απειλούν γενικώς τα φόρουμ, τελικά θα το υποκαταστήσουν πλήρως. Τότε θα μείνουν τα φιλαράκια μόνα τους και θ’αναρωτιούνται γιατί δεν έρχονται νέα μέλη!

