Ανακοινώνω κι εδώ στο Ιστολόγιο, επειδή με παρακολουθείτε και γνωρίζετε τη συμμετοχή μου στο φόρουμ του Reptiles Greece, ότι αποχωρώ επ’αόριστον απ’το φόρουμ. Δε μπορώ να παραμείνω σ’ένα χώρο όπου η αξιοπρέπειά μου προσβάλλεται αισχρότατα και με την παραμικρή ευκαιρία, κι αυτό συνεχίζεται χωρίς τιμωρία.

Αν και οι διαχειριστές και τα μέλη του φόρουμ δε θα ήθελαν να μιλάω γι’αυτό σε σελίδα εκτός αυτού, για να μην επηρεαστούν αρνητικά μελλοντικά νέα μέλη, παρόλο που πιστεύω πως ο καθένας αποφασίζει για τον εαυτό του και μόνο μια αρνητική κριτική δε θα μπορούσε ν’αλλάξει τη φήμη μιας μεγάλης σελίδας με κανέναν τρόπο, η απογοήτευσή μου από την παραμονή στο φόρουμ, ιδίως τον τελευταίο καιρό, είναι τόσο μεγάλη, ώστε νιώθω αναγκασμένος να πω δυο λόγια για το τι με ώθησε στο να αποχωρήσω.

Αρχικά η διαμονή μου εκεί ήταν ειρηνική,, όπως άλλων μελών. Στην πορεία κιόλας έδινα διάφορα άρθρα στο φόρουμ, ιδίως μεταφρασμένα απ’το εξωτερικ΄κο (υπάρχουν όλα στο Ιστολόγιο). Πέρσι το φθινόπωρο παρέστη πρώτη φορά
σε συνάντηση,
ώστε να γνωρίσω κάποια άτομα της Θεσσαλονίκης, και η εμπειρία ήταν καλή. Μετά από λίγο καιρό ο Αντμίν σκέφτηκε να μου μκάνει δώρο ένα λοφιοφόρο γκέκο
(Correlophus ciliatus),
επειδή δεν είχα κανένα ερπετό ως τότε και ήταν δύσκολο ν’αποκτήσω ένα. Τον ευχαρίστησα πολύ για την προσφορά του. Το γκέκο μου το έδωσε ένα άλλο μέλος που το χάριζε μαζί με το τερράριό του κι όλον τον εξοπλισμό. Μετά από λίγο καιρό λοιπόν, κανόνισα να επισκεφθώ τη συλλογή ενός μέλους που είχα γνωρίσει στη συνάντηση και πήγα. Ωραία συλλογή, με σπάνια είδη. Αλλ’επειδή αργότερα
άνοιξα θέμα
εδώ γι’αυτή τη συλλογή, ο κάτοχός της με επέπληξε επειδή έγραψα πολλά επιπλέον πράγματα. Δεν ξέρω αν έμοιαζε το θέμα με δημοσιογραφικό κουτσομπολιό, και ίσως κι εγώ δεν έπρεπε να γράψω τόσα πολλά. Τέλος πάντων διέγραψα πολλά κομμάτια του άρθρου. Παρόλο που θεωρητικά λύθηκε η παρεξήγηση, λίγο αργότερα πάλι υπήρξε πρόβλημα διότι υποτίθεται το
μεγάλο λεξικό,
που θα ετοιμαζόταν για το φόρουμ, το δημοσίευσα πρώτα εδώ, ενώ εντωμεταξύ εγώ ουδέποτε δεσμεύτηκα με συμφωνία στο φόρουμ.

Ο χειμώνας πλησίαζε στο τέλος του και είχα προσέξει πως το γκέκο μου είχε αδυνατίσει λίγο και δεν έτρωγε πολύ. Πλέον είναι πιο στρουμπουλό από τότε που το πήρα και τρώει τα πάντα. Γι’αυτόν το λόγο δέχτηκα παραλόγως έντονα αρνητικά σχόλια, ακόμα κι απειλές. Το θέμα ξεπεράστηκε τελικά, αλλά άρχισα να σκέφτομαι σοβαρά να φύγω απ’το φόρουμ. Παρέμεινα ωστόσο, διότι αυτή είναι η μόνη ελληνική κοινότητα για τους χομπίστες των ερπετών και παρόμοιος τόσο εξειδικευμένος χώρος δεν υπάρχει στο ελληνικό Διαδίκτυο.

Το αποφασιστικό γεγονός που μ’έδιωξε από εκεί ήταν μια απλή πρόταση. Όταν ένα μέλος έφτιαχνε το τερράριο για το αρσενικό λοφιοφόρο γκεέκο του, το χώρισε στη μέση επειδή ήταν μεγάλο για να βάλει από την άλλη το θηλυκό, κι εγώ του είπα απλώς πως μπορούν να ζήσουν και μαζί χωρίς πρόβλημα. Αυτό και μόνο πυροδότησε μεγάλη συζήτηση, πως δήθεν εγώ δεν είμαι αρμόδιος να συμβουλέψω κάποιον για κάτι τέτοιο που μπορεί να είναι επικίνδυνο, εφόσον ούτε εγώ δε φροντίζω το γκέκο μου σωστά κλπ. Στην πραγματικότητα αρκετοί εκτροφείς στεγάζουν τα γκέκο ξεχωριστά, για να τα παρατηρούν καλύτερα (πώς τρώνε, πότε το θηλυκό θα γεννήσει κλπ). Αλλά τα προβλήματα της συστέγασης στο συγκεκριμένο είδος, εάν το τερράριο σχεδιαστεί σωστά, είναι σπάνια. Τέλος πάντων μετά από μια οξεία αντιπαράθεση κι ορισμένα προσβλητικότατα, δήθεν χιουμοριστικά σχόλια στο τσατ του φόρουμ, σηκώθηκα κι έφυγα από το φόρουμ.

Ωστόσο δε θέλω να χάσω ολοκληρωτικά την επαφή μου με το φόρουμ. Συνεχίζω να παρακολουθώ τα θέματα, και ίσως στο μέλλον συμμετάσχω σε κάποια συνάντηση με φιλικά άτομα.

Στοιχηματίζω εάν ήμασταν σε υλική συνάντηση, σ’ένα τραπέζι για παράδειγμα να συζητούμε, μια τέτοια απλή διαφωνία, σαν αυτές που στάθηκαν αφορμές καυγάδων στην περίπτωσή μου, θα λυνόταν σε 2 λεπτά το πολύ, χωρίς τσακωμούς. Η απόσταση του Διαδικτύου και τα ψευδώνυμα δίνουν απλώς την αίσθηση της ελευθερίας, και σε συνδυασμό με την άγνοια ενός για τα πραγματικά συναισθήματα του συνομιλιτή του, τέτοια άσχημα φαινόμενα είναι κοινότερα.

Απ’όλη αυτήν την εμπειρία μια συμβουλή έχω να δώσω σε κάθε μέλος κάθε φόρουμ, πως δεν αρκεί μόνο η συμμόρφωση με τους κανόνες για την καλή φήμη ενός στο φόρουμ, αλλά και η σχέσεις του μ’άλλα μέλη, ιδίως με φορείς εξουσίας. Δυστυχώς και οι διαδικτυακοί λογαριασμοί δεν παύουν να κρύβουν από πίσω τους άτομα του είδους Homo sapiens, με ό,τι συνεπάγεται αυτό ως προς τις κοινωνικές σχέσεις, τις συμπάθειες και τα μίση, την κατανομή της εξουσίας κλπ.

Ας ευχηθώ στο φόρουμ να συνεχίσει τη λειτουργία του με πολλά ακόμα μέλη που θα φέρουν πολλές ακόμα εμπειρίες. Ας ευχηθώ επίσης καλή ζωη και καλούς απογόνους στις κόμπρες ορισμένων.

Ενημέρωση 12/1/2014: Βρήκα το τραγούδι που θα τους ταίριαζε, παρόλα αυτά πλέον έχω αλλάξει γνώμη και συμμετέχω κανονικά στο φόρουμ.

