Μόλις χθες άνοιξε το ιστολόγιο του πατέρα μου,, του μόνου τυφλού ιστιοπλόου με σκάφος σ’όλην την Ελλάδα, κι αυτό είναι κάτι πολύ σημαντικό. Για το σκάφος έχω κάνει σποραδικές αναφορές εδώ στο Ιστολόγιο, όπως
εδώ.

Ο πατέρας μου λοιπόν είναι πλέον ολικά τυφλός, αλλ’αυτό δεν τον εμποδίζει καθόλου ν’ασχολείται με διάφορα αθλήματα – σε αντίθεση μ’εμένα τον τεμπέλη που ίσα-ίσα γυμναστική κάνω. Είναι πρόεδρος του αθλητικού συλλόγου τυφλών «Πυρσός» της Θεσσαλονίκης, σωματείου με μέλη στο ποδόσφαιρο, στο γκόλμπολ, στην κολύμβηση, και σε διάφορα άλλα προσαρμοσμένα αθλήματα, αλλ’έχει συμμετάσχει κατά καιρούς και σε αγώνες ιστιοπλοΐας τυφλών, από τις αγαπημένες του δραστηριότητες. Το όνειρό του για την απόκτηση σκάφους ήταν αρκετά παλιό, και τον θυμάμαι να θέλει ν’αποκτήσει πλεούμενο από σχεδόν όσο μπορώ να θυμάμαι. Τελικά το όνειρο έγινε πραγματικότητα το 2010, οπότε αποκτήσαμε ένα Imexus 27, ένα ωραίο μικρό ιστιοφόρο αλλά και με μηχανή σκάφος 8 μέτρων. Από τότε προσπαθεί ως τώρα, όσο γίνεται, να βελτιώσει την αυτονομία του στο σκάφος, χρησιμοποιώντας φωνητικά βοηθήματα στις πυξίδες, στον αυτόματο πιλότο και στα λοιπά απαραίτητα όργανα. Γι’αυτό το σκοπό δικτυώθηκε με διάφορους τεχνικούς του εξωτερικού, κυρίως της Αγγλίας, μιας και στην Ελλάδα τέτοια τεχνολογία είναι πρακτικά ανύπαρκτη. Ως αποτέλεσμα έχει σήμερα το πλέον αναπηρικά εξοπλισμένο σκάφος σ’όλην την Ελλάδα, το οποίο βελτιώνει ακόμα. Εδώ ν’αναφέρω το σημαντικότατο ρόλο μου στις επικοινωνίες με το εξωτερικό, μιας κι εγώ ήμουν αυτός που μετέφραζε στα αγγλικά τα ιμέιλ, και κάποτε αναλάμβανα κι εγώ την επικοινωνία.

Έχω κάνει συχνά μικρές βόλτες στο ΘερμαΪκό μ’αυτό το σκάφος, αλλ’ως τώρα δε στάθηκα τυχερός να πλεύσω σε κάποιο μεγαλύτερο ταξίδι, όπως είχε γίνει ελάχιστες φορές στο παρελθόν. Πιστεύω πως στο μέλλον θα έχω την ευκαιρία και για ένα τέτοιο ταξίδι. Αν αυτό γίνει, να είστε βέβαιοι ότι θ’αναρτηθεί λεπτομερέστατο χρονικό.

Στο ιστολόγιο θ’αναρτώνται πληροφορίες για το σκάφος, την ιστιοπλοΐα τω τυφλών, νέα, ταξίδια, τεχνικές πληροφορίες και διάφορα συναφή θέματα. Μπορείτε να το επισκεφθείτε
εδώ.
Προς το παρόν έχει την πρώτη και εισαγωγική ανάρτηση. Σκοπός μας είναι να μεταφράζουμε τις αναρτήσεις και στ’αγγλικά, ώστε να το διαβάζουν εξίσου εύκολα και ξένοι αναγνώστες. Φυσικά γίνεται να χρησιμοποιήσουν κάποια μηχανή μετάφρασης, αλλά το αποτέλεσμα δε θά’ναι τόσο καλό κι αμφιβάλλω ότι μεγάλος αριθμός αναγνωστών θα κάνει τον κόπο να μεταφράσει έτσι.

Το πρωτότυπο όνομα «Νομέας» είναι ναυτικός όρος, που σημαίνει το κατώτερο μέρος των καθέτων πλευρικών ξύλων που αποτελούσαν μέρος του σκελετού στο κύτος των ξύλινω πλοίων.

Ευχόμαστε λοιπόν μακροβιότητα, μεγάλη επισκεψιμότητα και τελικά αναγνώριση γι’αυτό το ιστολόγιο, που σίγουρα έχει να προσφέρει πολλά.

