Σήμερα, πηγαίνοντας να ρίξω μια ματιά στο
fridge.gr,
όπου γράφει ο
Zyklon b,
διότι δεν πήγα χθες για να δω τι έγραψε, συνάντησα ένα σοβαρό πρόβλημα στην πρόσβαση. Μου εμφανίστηκε μια σελίδα με τίτλο «access restricted» «περιορισμένη πρόσβαση». Ο λόγος εμφάνισης αυτής της ειδοποίησης ήταν ότι υπάρχει η υποψία από τα συστήματα ασφαλείας της σελίδα να είμαι συνδεδεμένος σ’ένα botnet, σε δίκτυο δηλαδή υπολογιστών μολυσμένων με κακόβουλο λογισμικό που κάνουν κάποια πράξη, π.χ. στέλνουν σπαμ μηνύματα ή υπερφορτώνουν ιστοσελίδες με μαζική επίσκεψη. Όπως έλεγε η ειδοποίηση, αυτή θα σταματούσε εάν δεν παρατηρούταν περαιτέρω κακές ενέργειες από τον υπολογιστή μου.
Έκανα λοιπόν μια σάρωση με το υποτυπώδες αντιικό μου, το οποίο βρήκε και καθάρισε ένα μολυσμένο αρχείο. Έπειτα ξαναμπήκα στο fridge.gr. Αρχικά όλα καλά, μόλις όμως προσπάθησα να πατήσω σ’ένα σύνδεσμο μου εμφανίστηκε πάλι το ίδιο, κι από τότε και στο εξής δε μπορούσα να ξαναμπώ. Ξανά’κανα δύο ακόμα απανωτές σαρώσεις ολικές και μία τμηματική στο πιο σημαντικό μέρος του υπολογιστή με αρνητικά αποτελέσματα. Διέγραψα το ιστορικό του internet explorer, μήπως κι από εκεί προερχόταν το πρόβλημα, αλλά τίποτα. Μπήκα απ’το mozilla για την περίπτωση κάποιου προβλήματος με τον internet explorer, όμως πάλι εμφανίστηκε η η ίδια σελίδα. Είχα όμως ακόμα την ελπίδα ότι μπορεί να επρόκειτογια προσωρινο πρόβλημα του fridge.gr, που όμως διαψεύσθηκε από την εμφάνιση της ίδιας σελίδας σε μια άλλη σελίδα, στο
biologyonline.com
Τώρα είμαι σχεδόν πεπεισμένος ότι έχω πράγματι πρόβλημα.
Αν πράγματι έχω τέτοιο πρόβλημα, από πού να κόλλησα τον ιό; Προγράμματα απ’το Διαδίκτυο, πέρα από τα γνωστά κι από γνωστές σελίδες και τις αναβαθμίσεις δεν κατέβασα, ύποπτα συνημμένα από e-mail δεν άνοιξα, έχω πάρει όμως μερικές φορές φλασάκια από διάφορα άτομα για να δώσω ή να πάρω αρχεία. Ίσως από εκεί πήρα κάτι. Επίσης χθες και σήμερα κατέβαζα με τόρεντ, αλλά όχι κάτι ύποπτο όπως άγνωστα προγράμματα ή ανώμαλη πορνογραφία, μόνο ένα
ντοκιμαντέρ για το Κρόιτσφελντ-Γιάκομπ
και λίγα βιβλία. Θα μπορούσε όλη η σελίδα νά’χει πρόβλημα; Ή μήπως το πρόβλημα ήρθε από μόνο του, μιας και δε θυμάμαι το αντιικό μου νά’χει κάνει αναβάθμιση στα κοντά;
Δεν ξέρω. Θα προσπαθήσω να βρω το πρόβλημα κάνοντας κάποιες επιπλέον σαρώσεις, εάν δε γίνει κάτι θ’αντικαταστήσω το αντιικό μου με κάτι καλύτερο, κι αν ακόμα το πρόβλημα παραμένει θα προβώ στην τελική λύση: να κάνω φορμάτ στο δίσκο μου. Άλλος τρόπος δεν υπάρχει.
Το πρόβλημα εντούτοις είναι στο μεγαλήυτερο μέρος δικό μου. Πιστεύω, επειδή δεν τείνω να μπαίνω σε ύποπτες ιστοσελίδες, ότι και μ’ένα υποτυπώδες αντιικό θα είμαι προστατευμένος. Παίρνω επίσης φλασάκια απ’τους φίλους μου χωρίς να τα πολυελέγχω ή να τους ρωτάω από ποιους υπολογιστές πέρασαν, λες κι επειδή αυτοί δε θέλουν να μου κάνουν κακό, σίγουρα δε θά’χουν ιό μέσα. Τρεις φορές έχω πάρει το μάθημα με ιούς και συνεπώς φορμάτ στον υπολογιστή μου, κι ακόμα να βάλω μυαλό.

Σημείωση: Έχω να κατηγορήσω το fridge.gr για παντελή απουσία προσβασιμότητας. Ο κωδικός που έπρεπε να συμπληρώσω στη σελίδα που μου βγήκε για να έχω προσωρινή πρόσβαση δεν είχε ακουστική επιλογή, περιμένοντας μάλλον έτσι οι διαχειριστές της σελίδας να μπορέσει να μπει κάποιο άτομο με πρόβλημα όρασης.

Ενημέρωση 22/1/2012: Σήμερα όλα πάλι καλά. Τι νά’γινε χθες; Μήπως κάποια προγράμματα ασφαλείας μετρούν το κατέβασμα με torrent ως ύποπτη πράξη ή μπλοκάρουν ορισμένες σελιδες που μπήκα;

