Πρόσφατα έγινε παγκόσμιο θέμα για μια υποτιθέμενη καταδίκη ενός σκύλου σε λιθοβολισμό σε ραβινικό δικαστήριο του Ισραήλ επειδή οι δικαστές πίστευαν ότι επρόκειτο για τη μετενσάρκωση ενός ενοχλητικού κοσμικού δικηγόρου, το οποίο όμως διαψεύστηκε. Για νά’γινε όμως ο λόγος, πιθανόν τέτοιες απόψεις να εκφράστηκαν, και ίσως στο παρελθόν να γίνονταν και τέτοιου είδους καταδίκες! Έψαξα λοιπόν για τα σκυλιά στη Μέση Ανατολή, που όπως είναι γνωστό, σύμφωνα με τον εβραϊσμό θεωρούνται ακάθαρτα ζώα.
Γενικά όμως οι Μεσανατολίτες έχουν ένα πρόβλημα μ’αυτά τα ζώα. Και στο ισλάμ επίσης τα σκυλιά δεν αντιμετωπίζονται τόσο θετικά.
Σε μια ισλαμική σελίδα
που βρήκα αναφέρεται ότι σύμφωνα με το Κοράνι και τη Σαρία απαγορεύεται ένας μουσουλμάνος νά’χει σκύλο εκτός κι αν τον χρησιμοποιεί για κυνήγι, ως ποιμενικό ή για τη φύλαξη της σοδειάς, και σύμφωνα με ορισμένους γενικά για χρηστικούς σκοπούς. Όποιος δεν τηρεί την οδηγία διαπράττει αμαρτία (χαράμ), και ως συνέπεια θα του αφαιρούνται 1 ή 2 κιραάτ τη μέρα, ανάλογα με την ερμηνεία του κάθε σοφού. Το κιραάτ επεξηγεί είναι ένα ποσό γνωστό μόνο στον Αλάχ! το οποίο μάλλον είναι μονάδα μέτρησης των καλών πράξεων ενός ανθρώπου.
Παρακάτω συνεχίζει λέγοντας ότι ο Αλάχ είπε ότι το καλό πάει με το καλό ενώ το κακό με το κακό, εννοώντας ότι ο σκύλος είναι κάτι μιαρό και κακό, το ίδιο κι ο ιδιοκτήτης του. Ακόμα παρακάτω, μέσα σ’ένα ρατσιστικό παραλήρημα, συνεχίζει λέγοντας ότι οι άπιστοι, οι Εβραίοι, οι Χριστιανοί και οι κουμουνιστές έχουν σκυλιά, τα παίρνουν μαζί τους και τα καθαρίζουν με τα καλύτερα σαπούνια, αλλά όσο και με ό,τι κι αν το καθαρίζει κανείς παραμένει ως προς την ουσία του ακάθαρτο και η ακαθαρσία αυτή θα φύγει μόνο αν καταστραφεί και σβηστεί ολόκληρο! Επειδή το καλό πάει με το καλό, ενώ το κακό με το σατανά, κι όσοι πράττουν αυτά είναι δούλοι του σατανά και των παθών τους.

Τι έχετε να πείτε γι’αυτήν την ανωμαλία; Εγώ φανατισμός, ψυχαναγκασμός, μισαλλοδοξία στο έπακρο, ρατσισμός, και πάλι φανατισμός.

Έχω βρει μια πιθανή εξήγηση για την ύπαρξη αυτού του άκρως παράλογου νόμου. Τα σκυλιά, επειδή τρώνε θρεπτική για τον άνθρωπο τροφή και σε μεγάλες ποσότητες, ενώ μπορούν κάποτε να φάνε και μικρά εξημερωμένα ζώα, θά’ταν σπατάλη πόρων να διατηρούνται στο φτωχό περιβάλλον της ερήμου όπου ζούσαν οι φυλές αυτές, εκτός κι αν πρόσφεραν κάποια σπουδαία υπηρεσία. Ο λόγος επομένως είναι οικονομικός όπως πιθανόν και η
απαγόρευση κατανάλωσης χοιρινού
στις θρησκείες αυτών των περιοχών. Απεναντίας οι γάτες, τις οποίες αγαπούσε ιδιαίτερα και ο ίδιος ο Μωάμεθ, και τυγχάνουν ευνοϊκότρης αντιμετώπισης από πολλους μουσουλμάνους, τους ήταν ωφέλιμες τρώγοντας επιζήμια ζώα όπως ποντίκια και φίδια.

Advertisements