Σίγουρα οι τακτικοί και οι όχι και τόσο τακτικοί αναγνώστες μου θά’χουν παρατηρήσει μια μείωση του ρυθμού δημοσιεύσεων τις τελευταίες δύο εβδομάδες. Ο λόγος ήταν ότι ήταν η περίοδος διαγωνισμάτων στο σχολείο (ΑΝΤΊ ΝΑ μας τα ξεκινούσαν από νωρίτερα και να ήταν αραιότερα για να μην κουραζόμαστε μας τά’βαλαν όλα μαζεμέν στο τέλος της χρονιάς, σαν εξετάσεις), και συχνά είχαμε ένα διαγώνισμα τη μέρα, με συνέπεια περισσότερο να διαβάζω παρά να χρησιμοποιώ τον υπολογιστή.
Ωστόσο η δραστηριότητα στο Ιστολόγιο δεν είχε παύσει εντελώς. Πήγαινα να βλέπω και ν’απαντώ στα νέα σχόλια, έκανα μικροδιορθώσεις και ενημερώσεις σε παλαιότερα άρθρα και την απαραίτητη δουλειά, να ψάχνω δηλαδή κάθε μέρα στις λέξεις-κλειδιά των χρηστών για κάπως παράξενες ή πραγματικά ανώμαλες αναζητήσεις, τις οποίες, μόλις βρίσκω, τις καταγράφω σ’ένα προσχεδιακό άρθρο, κι όταν γίνονται πολλές, τις δημοσιεύω. Μπορείτε να πάτε στην κατηγορία «λέξεις-κλειδιά» του Ιστολογίου για να δείτε τι πράγματα μπορούν να ψάξουν κάποιοι άνθρωποι. Το ότι τα ψάχνουν όμως και τυχαίνει να τους βγαίνει το ιστολόγιό μου δε σημαίνει ότι εδώ έχω γράψει για όλα αυτά. Μπορεί απλά να έτυχε δύο τέτοιες λέξεις να βρίσκονταν κάπου στ’άρθρα μου και η μηχανή αναζήτησης να τους το εμφάνισε γι’αυτό.

Τώρα έχω μπροστά μου δυο εβδομάδες χωρίς καμία δουλειά ή υποχρέωση, επομένως θ’αφιερώσω το χρόνο μου σε κάτι που θέλω. Για την αλήθεια από προχθές την Πέμπτη ήμουν ελεύθερος, αλλά μάλλον από οκνηρία και έλλειψη συγκέντρωσης για να κάνω ένα καλό θέμα σέρφαρα στο Διαδίκτυο χωρίς ν’αποκομίσω κάτι σπουδαίο.
Αντιθέτως χθες έψαχνα για πιο ενδιαφέροντα θέματα: για τη συνείδηση, τι είναι, ορισμούς διαφόρων φιλοσόφων και επιστημόνων, για το αν άλλοι ζωντανοί οργανισμοί την έχουν, καθώς και για εξελικτική ψυχολογία και για το νεοφλοιό του εγκεφάλου.
Το συμπέρασμά μου απ’όσα διάβασα είναι ότι ακόμα δεν έχει οριστεί επαρκώς η έννοια της συνειδήσεως, με τον ορισμό να εξαρτάται από τις απόψεις και την οπτική γωνία του κάθε συγγραφέα. Για το αν άλλοι οργανισμοί έχουν συνείδηση θα το αναπτύξω σ’άλλη δημοσίευση.
Ο μόνος πρακτικός κι άμεσα χρήσιμος ορισμός είναι ο ιατρικός, δηλαδή το επίπεδο ενός ατόμου επαφής με το περιβάλλον, χρήσιμος για διαγνώσεις ή για την εκτίμηση της νοητικής κατάστασης ενός ασθενούς.

Θέλω λοιπόν τις επόμενες μέρες να τις περάσω εποικοδομητικά, χωρίς να τεμπελιάζω. Σκοπεύω, εκτός του ότι θα γράφω πολλά θέματα εδώ, να διαβάσω 2-3 λογοτεχνικά βιβλία, αλλά και ν’αφήσω λίγες μέρες για επανάληψη των σχολικών μαθημάτων. Το οικογενειακό πρόγραμμα λέει ότι την πρώτη εβδομάδα θα μείνω εδώ στη Θεσσαλονίκη, μετά προς την Πρωτοχρονιά θα πάω στο χωριό μου, στους Πύργους της Κοζάνης, όπου θα μείνω για 6 μέρες περίπου.

Γιά να δούμε τώρ ακατά πόσο θα τηρήσω αυτήν την υπόσχεση στον εαυτό μου.

