Αρχικά πρέπει να πω ότι έχω ένα
κουνέλι,
το οποίο το αποκαλώ Λίμπο. Αρχικά η μάνα μου του έβαλε το όνομα Ορέστης, αλλά εμένα δε μ’άρεσε και το μετονόμασα σε Λίμπο. Αργότερα, όταν
γέννησε
και καταλάβαμε ότι είναι θηλυκό, το όνομα παρέμεινε ως είχε.
Το «Λίμπο» δεν έχει κάποια σαφή ετυμολογία. Πετάχτηκε ξαφνικά στο μυαλό μου πέρσι αργά το καλοκαίρι. Αρχικά το έβαζα ως κατάληξη στο όνομα διαφόρων παιδιών στο χωριό μου, Πύργοι Κοζάνης, που έρχονταν μαζί μας όταν πηγαίναμε κάπου και ήξερα ότι τα πείραζε πολύ να τους αλλάζω τ’όνομα. Έτσι έλεγα Αντωνίμπο ή Αντονουλίμπο τον Αντώνη, Σιμελίμπο τη Σιμέλα, Γιωργιαννίμπο τη Γιωργιάννα (τα παιδιά που έρχονταν συχνοτερα), και συνέχιζα να προσθέτω και σ’άλλα ονόματα παιδιών το -ίμπο ή -λίμπο. Τα παιδάκια αντιδρούσαν άκρως αρνητικά και δεν ήθελαν καθόλου να τα φωνάζω έτσι, εκτός από τα πολύ μικρά, όπως ο αδερφούλης μου ο Σάββας (Σαββουλίμπο), που δεν πολυκαταλαβαίνουν για να τα πειράξει.
Σκέφτηκα μετά ότι θά’ταν πρωτότυπο να βάλω αυτήν τη λέξη ως όνομα για το κουνέλι μου, κι έτσι από το «Κουνελίμπο» έβγαλα το «Λίμπο». Από τότε αυτό έμεινε ως τ’όνομα του κουνελιού, ενώ τα παιδάκια, εκτός από το μικρό Σάββα, πλέον δεν τα φωνάζω πολύ -ίμπο ή -λίμπο.
Παράξενη η ιστορία ενός απλού ονόματος κάποιες φορές.

Άλλα ονόματα που κατά καιρούς έχω πει εγώ, άλλοι ή παιδάκια την κουνέλα είναι: Λίμπου, Μπιμπίλο, Μπιλού, Λιμπίτσα, Μπιλίτσα, Κουνελού, Κουμπιλού, Μουμπιλού, Νουμπιλού, Λουμπιλού, Σουμπιλού, Μπουμπιλού, Μπουμπιλίνα, Μουμπιλίνα, Στρουμπουλίνα, Στρουμπουλίτσα, Στρουμπουλοκουνελού, Στρουμπουλού, Φουσκωτούλα, Κουνελίνα, Καραμέλα, Καραμελάκι, Μπαλού, Μπαλίτσα, Καραμελίτσα, Καραμελού, Μελού, Μελούλα, Μελίτσα, Μπίλο, Χιονόμπαλα, Λίμπα, Λιμπούλα, Μπλουπλίνα, Κουνεμπλούπ, Μπλουπ, Μπλούπα, οχτάβυζη μπλουπλίνα (οι κουνέλες έχουν 8 θηλές), κ.ά., ενώ οι απόγονοί της συμβατικά λέγονται «λιμπάκια», αλλά τους έχουμε πει και «Μπουμπιλάκια», «Μπουμπιλά», «Κουμπιλάκια», ή και «καραμελάκια». .

