Πηγή:
Ikerimis.com

Χειμώνας είναι η εποχή που παρατηρείται η μεγάλυτερη έξαρση της γρίππης και των κρυολογημάτων.  Το ανοσοποιητικό σύστημα πρέπει να είναι ενδυναμωμένο για να μπορέσει να αντιμετωπίσει και να προστατεύσει τον οργανισμό απο παθογόνους οργανισμούς. Σύμμαχος στην αντιμετώπιση των ιογενών λοιμώξεων είναι  φυσικά η διατροφή. Ασπίδα για τον οργανισμό ενάντια στις λοιμώξεις αποτελούν οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες β-καρότένιο, βιταμίνη C και Ε όπως επίσης και το ιχνοστοιχείο ψευδάργυρος . Το β-καροτένιο είναι η πρόδρομος ουσία της βιταμίνης Α και βρίσκεται σε τρόφιμα με έντονο κίτρινο, πορτοκαλί και σπουροπράσινο χρώμα όπως πεπόνι, ντομάτα, καρότα, σπανάκι και μπρόκολο και βοηθά στην αύξηση της δραστικότητας των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την καταστροφή των κυττάρων που έχουν προσβληθεί απο ιούς.  Η βιταμίνη C βοηθά στην παραγωγή αντισωμάτων και ενισχύει την αμυνα του οργανισμού απένταντι στις ιωσεις  ενω  μειώνει την περίοδο του κρυολογήματος. Καλές μορφές βιταμίνης C είναι τα εσπεριδοειδή, η φράουλα, το καρπούζι το ακτινίδιο και το μπρόκολο. Η βιταμίνη Ε παίζει ουσιαστικό ρόλο σε ειδικούς αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού. Πλούσιες πηγές βιταμίνης Ε είναι οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά και ελαιόλαδο. Τέλος το ιχνοστοιχείο ψευδάργυρος βρίσκεται σε τρόφιμα όπως στρείδια, φυστίκια, αυγό και κοτόπουλο και απαιτείται για τη δημιουργία των Τ-λεμφοκυττάρων, των λευκών κυττάρων του σώματος που επιτίθενται στους ιούς και αποτρέπουν την δημιουργία λοιμώξεων. Εκτός απο την πρόσληψη αντιοξειδωτικών ουσιών θα πρέπει να φροντίζουμε για την υγεία του γαστρεντερικού μας σωλήνα (εντέρου) μιας και το 70% του ανοσοποιητικού μας συστήματος βρίσκεται εκεί. Υπέυθυνο για την υγεία του εντέρου μας είναι φυσικά οι φυτικές ίνες που βρίσκονται σε όσπρια, φρούτα και λαχανικά ενώ συστήνεται και η κατανάλωση προβιοτικών που είναι μικροοργανισμοί που βρίσκονται φυσικά στο γαστρεντερικό μας σωλήνα και είναι υπεύθυνα για την υγεία του πεπτικού μας συστήματος. Πηγές προβιοτικών είναι το γιαούρτι και το κεφίρ. Ιδιαίτερα ευπαθέις στις λοιμώξεις είναι τα άτομα της βρεφικής και της τρίτης ηλικίας, οι καπνιστές και τα άτομα που αντιμετωπίζουν εκτεταμένες περιόδους άγχους. Γενικά, για να ενδυναμώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα θα πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως τουλάχιστον πέντες μερίδες φρούτων και λαχανικών για να γίνεται έτσι λήψη επαρκούς ποσότητας  αντιοξειδωτικών ουσίών  β- καροτένιο και βιταμίνη C. Το λάδι επιλογής θα πρέπει να είναι το ελαιόλαδο που είναι πλούσια πηγή βιταμίνης  Ε ενώ θα πρέπει να γίνεται εβδομαδιαία κατανάλωση ξηρών καρπών (χωρίς επεξεργασία) και πουλερικών για την ικανοποιητική λήψη ψευδάργυρου.  Σε περίπτωση πεπτικών προβλήμάτων θα πρέπει να γίνεται επαρκής κατανάλωση φυτικών ινών και προβιοτικών για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος που συνδέεται άμεσα με το ανοσοποιητικό.  Τέλος συστήνεται η συχνή κατανάλωση σκόρδου γιατι εμπεριέχει την ουσία αλλυσίνη που έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες και  δρά ενάντια στους παθογόνους οργανισμούς. Γιάννης Κερίμης MSc, RD Κλινικός Διαιτολόγος «>http://www.ikerimis.com

Ενδυνάμωση Ανοσοποιητικού

Ο Χειμώνας είναι η εποχή που παρατηρείται η μεγάλυτερη έξαρση της γρίππης και των κρυολογημάτων.  Το ανοσοποιητικό σύστημα πρέπει να είναι ενδυναμωμένο
για να μπορέσει να αντιμετωπίσει και να προστατεύσει τον οργανισμό απο παθογόνους οργανισμούς. Σύμμαχος στην αντιμετώπιση των ιογενών λοιμώξεων είναι 
φυσικά η διατροφή.

Ασπίδα για τον οργανισμό ενάντια στις λοιμώξεις αποτελούν οι αντιοξειδωτικές βιταμίνες β-καρότένιο, βιταμίνη C και Ε όπως επίσης και το ιχνοστοιχείο ψευδάργυρος
. Το β-καροτένιο είναι η πρόδρομος ουσία της βιταμίνης Α και βρίσκεται σε τρόφιμα με έντονο κίτρινο, πορτοκαλί και σπουροπράσινο χρώμα όπως πεπόνι, ντομάτα,
καρότα, σπανάκι και μπρόκολο και βοηθά στην αύξηση της δραστικότητας των κυττάρων που είναι υπεύθυνα για την καταστροφή των κυττάρων που έχουν προσβληθεί
απο ιούς.  Η βιταμίνη C βοηθά στην παραγωγή αντισωμάτων και ενισχύει την αμυνα του οργανισμού απέναντι στις ιωσεις  ενω  μειώνει την περίοδο του κρυολογήματος.
Καλές μορφές βιταμίνης C είναι τα εσπεριδοειδή, η φράουλα, το καρπούζι το ακτινίδιο και το μπρόκολο. Η βιταμίνη Ε παίζει ουσιαστικό ρόλο σε ειδικούς αμυντικούς
μηχανισμούς του οργανισμού. Πλούσιες πηγές βιταμίνης Ε είναι οι ξηροί καρποί, τα δημητριακά και ελαιόλαδο. Τέλος το ιχνοστοιχείο ψευδάργυρος βρίσκεται
σε τρόφιμα όπως στρείδια, φυστίκια, αυγό και κοτόπουλο και απαιτείται για τη δημιουργία των Τ-λεμφοκυττάρων, των λευκών κυττάρων του σώματος που επιτίθενται
στους ιούς και αποτρέπουν την δημιουργία λοιμώξεων.

Εκτός απο την πρόσληψη αντιοξειδωτικών ουσιών θα πρέπει να φροντίζουμε για την υγεία του γαστρεντερικού μας σωλήνα (εντέρου) μιας και το 70% του ανοσοποιητικού
μας συστήματος βρίσκεται εκεί. Υπέυθυνο για την υγεία του εντέρου μας είναι φυσικά οι φυτικές ίνες που βρίσκονται σε όσπρια, φρούτα και λαχανικά ενώ συστήνεται
και η κατανάλωση προβιοτικών που είναι μικροοργανισμοί που βρίσκονται φυσικά στο γαστρεντερικό μας σωλήνα και είναι υπεύθυνα για την υγεία του πεπτικού
μας συστήματος. Πηγές προβιοτικών είναι το γιαούρτι και το κεφίρ.

Ιδιαίτερα ευπαθέις στις λοιμώξεις είναι τα άτομα της βρεφικής και της τρίτης ηλικίας, οι καπνιστές και τα άτομα που αντιμετωπίζουν εκτεταμένες περιόδους
άγχους.

Γενικά, για να ενδυναμώσουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα θα πρέπει να καταναλώνουμε ημερησίως τουλάχιστον πέντε μερίδες φρούτων και λαχανικών για να γίνεται
έτσι λήψη επαρκούς ποσότητας  αντιοξειδωτικών ουσίών  β- καροτένιο και βιταμίνη C. Το λάδι επιλογής θα πρέπει να είναι το ελαιόλαδο που είναι πλούσια πηγή
βιταμίνης  Ε ενώ θα πρέπει να γίνεται εβδομαδιαία κατανάλωση ξηρών καρπών (χωρίς επεξεργασία) και πουλερικών για την ικανοποιητική λήψη ψευδάργυρου.  Σε
περίπτωση πεπτικών προβλήμάτων θα πρέπει να γίνεται επαρκής κατανάλωση φυτικών ινών και προβιοτικών για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού μας συστήματος
που συνδέεται άμεσα με το ανοσοποιητικό.  Τέλος συστήνεται η συχνή κατανάλωση σκόρδου γιατι εμπεριέχει την ουσία αλλυσίνη που έχει αντιμικροβιακές ιδιότητες
και  δρά ενάντια στους παθογόνους οργανισμούς.

Γιάννης Κερίμης MSc, RD

Κλινικός Διαιτολόγος

Advertisements