Από:
εδώ

Το διατροφικό ασβέστιο είναι καλύτερο για την οστική πυκνότητα

Νέα Υόρκη: Οι γυναίκες που θέλουν να διατηρήσουν γερά οστά μετά την εμμηνόπαυση ίσως θα πρέπει να τρώνε τρόφιμα πλούσια σε ασβέστιο παρά να βασίζονται στα συμπληρώματα διατροφής, σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο American Journal of Clinical Nutrition. Οι μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που έπαιρναν ασβέστιο κυρίως από τη διατροφή τους ή από τη διατροφή και τα συμπληρώματα είχαν μεγαλύτερη μέση οστική πυκνότητα από τις γυναίκες που έπαιρναν μόνο συμπληρώματα ασβεστίου.

Η Δρ Ρέινα Αμαμεντο-Βιλλαρεάλ της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον επισημαίνει ότι το ασβέστιο επηρεάζει το πως ο οργανισμός μεταβολίζει τα οιστρογόνα, βασικό δομικό συστατικό των οστών. Για την καλύτερη κατανόηση της σχέση ασβεστίου-οιστρογόνων η ερευνήτρια και οι συνεργάτες της μελέτησαν τις διάφορες μορφές ασβεστίου και πως επηρεάζουν την οστική πυκνότητα. Μελέτησαν λοιπόν την αναλογία ενεργών και ανενεργών μεταβολιτών οιστρογόνων στα ούρα.
Οι ενεργοί μεταβολίτες οιστρογόνων έχουν επίδραση όμοια με τον οιστρογόνων στον οργανισμό, δηλαδή μπορούν να συμβάλλουν στην οικοδόμηση οστού, ενώ οι ανενεργοί μεταβολίτες δεν έχουν οιστρογονική επίδραση. Οι ειδικοί έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 168 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες. Τριάντα τρεις πήραν ασβέστιο κυρίως από συμπληρώματα, κατά μέσο όρο 1.030 mg ημερησίως.

Εβδομήντα δεν πήραν συμπληρώματα διατροφής και μια ημερήσια μέση δόση ασβεστίου 830 mg ενώ 65 γυναίκες πήραν διατροφικό και συμπλήρωμα ασβεστίου, κατά μέσο όρο 1.620 mg την ημέρα. Οι γυναίκες της ομάδας διατροφής και αυτές που έκαναν διατροφή και έπαιρναν και συμπλήρωμα είχαν υψηλότερες αναλογίες ενεργού-ανενεργού μεταβολίτη οιστρογόνων στα ούρα συγκριτικά με τις γυναίκες στην ομάδα του συμπληρώματος ασβεστίου.

Οι γυναίκες στην ομάδα που δεν πήραν συμπλήρωμα ακόμα και αυτές που έκαναν διατροφή που πήραν λιγότερο ασβέστιο είχαν επίσης υψηλότερη οστική πυκνότητα σε διάφορα σημεία του σκελετού. Υπάρχουν αρκετοί μηχανισμοί δια των οποίων το διατροφικό ασβέστιο μπορεί να δομήσει οστά πιο αποτελεσματικά από το συμπλήρωμα ασβεστίου. Το ασβέστιο από διατροφικές πηγές μπορεί να είναι ευκολότερο να απορροφηθεί και να μεταβολιστεί από τον οργανισμό. Επίσης, ίσως οι γυναίκες που έκαναν διατροφή πλούσια σε ασβέστιο να είχαν γενικά υγιεινότερες συνήθειες.

Advertisements